24 Şubat 2012 Cuma

TÜRKİYE'DE KADIN OLMAK !

Nasıl ve ne tür eleştiriler alacağımı düşünmeden yazmaya başlayacağım.
Kadın Olmak…
Nasıl bir şey? Nasıl bir duygu?
Peki ya kadın olarak ezilmek, gururunun ayaklar altına alınması, dışlanmak?
Ne olursa olsun Türkiye’de Kadın Olmak yalnız kalmaktan daha da zor. Bundan yıllar önce bir kitap okumuştum ‘’ Kadınları Kadınlar da Eziyor ‘’ bunu zamanla büyüyerek anladım.
Yaşanmışlıkları inkâr edemem. Bir kadın olarak bende çok zor günler geçirdim, üzüldüm, dışlandım, ezildim, hor görüldüm. Ama ne olursa olsun hiçbir zaman benliğimden kişiliğimden hiçbir şey kaybetmedim. Kimi kadınlara göre beklide daha olgun daha güçlüydüm, kimisine göre daha güçsüz, daha kırılgan belki de daha da kişiliksizdim.
Her şey aslında, olmak veya olmamakla ilgili.
Ya iyisin ya kötüsün. Ya başarılısın ya da başarısızsın. Ya sevilirsin ya da sevilmezsin. Aslında kadınsan eğer Türkiye de Ya Varsın Ya da Yoksun.
Bunu sen belirleyemiyorsun. Toplum, çevre, insanlar, hayat, dünya belirliyor. Üzücü olanda ne biliyor musun, hayatında ki yaşam çerçeveni başkalarının belirlemesi.
Keşke, çocuk kalabilsek. Ama öyle bir dünyada yaşıyoruz ki, kız çocuklarının bile kendisiyle savaşması mümkün değil. Başkalarıyla savaşmak onlar için ufak yaşlarda başlıyor.
Küçük yaşlarda istismara uğruyorlar. Fiziksel istismar, cinsel istismar, duygusal istismar ve daha birçok istismar var.
Hayat, kelimesinin daha ne olduğunu bilmeden bu dünyaya getirilmiş kız çocukları, yaşamının geri kalan ortalama 50 yılını bazen kölelik, bazen de kaçırılıp sadece cinsel bir obje görevini üstlenerek yaşamaya devam ediyor.
Sevgisiz dünyaya gelmiş bu çocuklar, ileriki hayatlarında bu yaşam tarzını kendileri de seçebiliyor.
Nefsine hâkim olamayan, birçok insanın kullanıp ve hiç düşünülmeden bir köşeye attıkları kadınların sayısı her geçen gün artıyor ve bunun önüne geçilemiyor. Artık bunu ne hukuk çözebiliyor ne de devlet. Öyle ki, tecavüze uğramış bir kızın yaşı reşit diye, hâkim kız için kendi rızası ile olmuştur diyip davayı kapatabiliyor. İşte bizler böyle bir hukuk sistemi içinde yaşıyoruz. Bu kızın ileriki hayatı, etrafındaki toplum kimin umurundaki. Peki ya toplumun bu kıza yaşatacaklarının bedelini kim ödeyecek.
Beş yaşında kaçırılan çocuklar bile artık tecavüze uğruyorlar. İnsanlar yazık, vah vah demekten başka ne yapıyorlar. Beş yaşındaki bu çocuğun yaşadıkları, beş dakikalık bir zevk uğruna, belki de hayatının geri kalan yılları bir anda yanıp kül oluyor. Elimizden ne geliyor. Hiçbir şey…
İnsanlık bu denli kör olmuş ve biterken, içinde biraz insanlığı olan insanlar neler yapıyorlar bu durum için, sadece üzülmekten başka…
Hayatının baharında olan bu kız çocukları, bu hayata ne kazandırabilir acıdan, umutsuzluktan, yılgıdan başka.



Kadın Olmak işte çok zor!
Her şeyin Kadınların üzerinde olması… Hayat mücadelesinin o yorgunluğu bile sadece kadına aittir.
Kadındır erkeği erkek yapan!
Gerisini siz düşünün bunu bile kadın yapıyorsa eğer daha kadının yapabileceği ne kalıyor ki zaten?
Kadının çenesi çalışmasa eğer, erkeğin beyni çalışmazmış derler. Düşününce de eee bi yerde haklılar diyorsun J
Bugün haberlerde izledim zavallı adamcağız eşinden dayak yiyormuş. Eşinin savunması da şöyle ben vurmuyorum dövmüyorum sadece kızıyorum. Kaynanam sinirlendiriyor diyor.
Bayağı bir zaman öncede karısını öldürüp evinin bodrumuna, diğer odasına kilitleyenlerin imi görmedik.
Bundan iki hafta önce bir adam eşini öldürüyor ve eşinin kafasını kesip, poşetin içine bırakarak sokaklarda bir hafta boyunca dolaşıyor.
Evleniyorsun o kadınla, o zaman neden bunu yapıyorsun?
Sevmiyorsan ayrıl, boşan! Bu kadar iğrençliğe ne gerek var?
Tabi iğrençlik değil bunların yaptıkları daha fazlası ama…



Daha dün gazetede gördüm, 85 yaşındaki adam 80 yaşındaki eşini bıçaklayarak öldürmüş… Peki ya bunlara ne demeli. Ben bunlara genelde İnsan demiyorum ve insan sınıfına da sokmuyorum.
Bir kadın olmak vardır, bir de erkek olmak…
Bir erkek olmanın görevleri ve getirdikleri vardır, bir de kadın olmanın…
Her işin bir zorluğu olduğu gibi, bu görevleri üstlenip uygulamakta zor olsa da, çözüm katil olup cinayet işlemekte değildir.
Ölüm zaten her canlının tadacağı bir gerçektir. O gerçeğe siz karar veremezsiniz.
Yani uzun lafın kısası sen erkeklik yapıp kadın canı alıyorsan sen adam gibi erkek değilsindir.
İşte şimdi Türkiye'de Kadın Olmak ne kadar zorsa, adamlığında adam olmak gibi zorlukları var !!!
SEVGİLER…
NY…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder