18 Nisan 2011 Pazartesi

BİZİ LEYLEKLER GETİRDİYSE NEDEN UÇAMIYORUZ?

Bu yazıyı yazmadan önce çok düşündüm. Tepki toplamaktan çekindiğim için yazmayı ilk başlarda reddettim. Fakat sonra fark ettim ki çocuk yetiştirirken en önemli noktalardan biriymiş meğerse Cinsel Eğitim.
Birde yazmadan önce bir video izledikten sonra tamam dedim sıradaki yazım bu konu üzerine olmalı.
Biliyorsunuz ki artık okullarda bile cinsel eğitim dersi veriliyor.
Fakat bu eğitimin ne kadarı doğru ne kadarı yanlış tartışılır.
Bundan uzun bir zaman önce öğrencim bana gelip   ‘ Öğretmenim biz nasıl olduk? Leylekler mi getirdi? Neden çizgi filmlerde bebekleri leylekler getiriyor? Bizi leylekler mi yaptı? Peki, leylekler yaptıysa biz neden uçamıyoruz? ‘ bunun devamı geldi de geldi JJ
Bu sorular karşısında ne diyeceğimi elbette şaşırdım.
 Şimdi gelelim asıl meseleye…
Çocuğunuzu, Kendinizi ve Durumu Anlayın…
Çocukken bazı cinsel keşif şekillerinde bulunmamış veya cinsel organlar hakkında merak duygusuna kapılmamış bir yetişkin bulmak çok zordur herhalde. Cinselliği ve cinsel organları keşfetme arzusu çok normaldir. Dikkatinizi çekerim CİNSEL TACİZ konusundan bahsetmiyorum.
İyi bir cinsellik eğitimi çocukların vücut bölümlerinin nasıl çalıştığı, neyin normal olup neyin olmadığı, bebeklerin nasıl yapıldığı, CİNSEL kelimesinin ne anlama geldiği konusunda bilgi edinmelerine yardımcı olmalıyız.
Cinsel konular hakkında sorulan sorulara cevap vermeyi reddetmek bir gizlilik, kötü bir şey olduğunu belirtmektir.
Çocuğun cinsel eğitimi konusu, özellikle ülkemizde yeterince ele alınmamış ve aydınlığa kavuşmamış bir konudur. Bir nevi bu konuya yasak ve ayıp gözüyle bakılmıştır.
Siz çocuklarınızın sorularını cevaplamazsanız zaten çocuk başka kaynaklardan bulmaya çalışacaktır cevabını. Çocuğunuzun meraklarını karşılamazsanız daha büyük problemlere kapı açmış olacaksınız demektir.
Cinsel eğitim ne çok erken, ne de çok geç olmalıdır. Çocuğun gelişim düzeyine uymayan bilgi, güçlük yaratır. Çocuğa istediği anda basit, kısa, gerçek, endişesiz cevap verilmelidir.
Çocuklarınızın size sorduğu sorular karşısında net ve kısa olmalısınız.Örneğin ‘’ Neden benim ağabeyiminki gibi şeyim yok? ‘’ sorusuna, ‘ Kızlar ve erkekler ayrı yaratılmışlardır.Kızlarda öyle bir şey yoktur ki, onlar büyüdüklerinde anne olabilsinler.Sadece anneler çocuk yapabilirler.Bu kadar net ve kısa!
‘’ Peki, bebekler nereden gelir? ‘’ ‘ Çocuklar, annenin içinden çıkarlar. Onlar, annenin karnında büyürler. Annelerin içinde çocukların büyümesi için sıcak bir yer, bir bebek yuvası vardır. Kızlar büyüyünce anne olur, bebek yapabilirler, ‘’ demek zaten o çocuğu tatmin edecektir ve uygun bir cevaptır.


                

Bu konu bu şekilde devam ederken tabi çocuktan şöyle bir soru daha eminim gelecektir ‘’ peki, bebek annenin neresinden dışarı çıkar? ‘’ bu soru civcivin yumurtadan çıkışı olayına benzetilerek anlatılabilir J
Çocuk bu konuyu iyice didikleyip durmaz çünkü kafasındaki sorunun cevabını almıştır ve böylece rahatlayacaktır.
Kimi anne ve baba derki bu konu çok ama çok önemli, ben bu soruya nasıl cevap vereceğimi bilmiyorum diyerek bir eğitimciye yönlendirir çocuğunu.
Eğitimcinin anlatacağı konu çocuğun kafasını daha çok karıştırmaz mı sizce?
Verilen bu cevaplardan sonra çocuğun size soracağı sıradaki soru  ‘’ çocuk anne karnına nasıl girer? ‘’

                         

Anne ve babalar…
Çocuğunuzu onun yaşlarında başka bir çocukla cinselliği veya cinsel organları keşfederken yakaladığınızda, bu çocuğunuzun cinsellik eğitimi almaya hazır olduğunun işaretidir. Çocuklarınızı asla azarlamayın.
Çoğu ebeveyn çocuklarıyla asla cinselliği konuşmaz. Eğer cinsellik hakkında konuşmakta kendinizi rahat hissetmiyorsanız, bunu ve sebebini çocuğunuzla paylaşın. Sonra bir şekilde bu konuyu mutlaka konuşun.
Ama unutmayın ki çocuklarınız üzerinde en büyük etkisi olan şey, ne söylediğiniz değil bunu nasıl söylediğinizdir… !!!

                                Sevgiler…
                     MUTLU ÇOCUK ÖĞRENİR :)

1 yorum: