6 Temmuz 2011 Çarşamba

BIRAKIN DAĞINIK KALSIN


Herkesin hayatında dağınık bir ruh var mı acaba? Kaldı mı içimizde çılgın bir ruh?
Herkesin ruhu birazcık da olsa dağınıktır diye düşünüyorum.
Çünkü bu yazımı öncelikle buradan ilk olarak ablama gönderiyorum daha sonrada tüm dağınık insanlara J
Dağınık odalar hep vazgeçilmezim olmuştur. Benim hiç düzenli bir dolabım olmadı. Belki üç ayda bir belki de yılda iki kez falan.  Açıkçası dağınık dolaplarda aradığım bir şeyi daha çabuk buluyorum.
Ya da bu benim felsefem J
Anneler neden sürekli çocuklarına odanı topla, bunu kaldır, şunu buraya bırak derler hiç anlamam. Yani o benim eşyamsa ve ben kendi evimde özgürsem ojenin çekmecede değil de komidinin üzerinde durması, pijamalarımın yatağımın üzerinde kalması bence problem olmamalı. Ya da problemmiş gibi gözükmemeli. Çok titiz bir ablam var geçtiğimiz yıllarda bu belki de hastalık derecesindeydi ama şimdi durum hafifledi. Aynı odayı paylaşıyoruz. O çok düzenli ve ben onun kadar düzenli olamıyorum. Aynı dolabı kullanıyoruz ve sığamıyoruz. Bana sürekli çekmecelerimi düzeltmem için baskı yapıyor ve ben bu durumu anlayamıyorum o çekmece benim ve ben o çekmeceyle öyle mutluysam buna neden karışılır ki? Her neyse zaten yazımda da ara ara bahsedicim bu durumlardan…
Dağınık odalar ve bitirilmeyen ödevler, her yaştan çocuğun ebeveynlerinden işittiğimiz iki en büyük yakınma! Bu konular çoğu ailede gerçek bir mücadele sahası. Genellikle çocuklar odalarını paylaşıyorlar ve bu da kavgaların bir diğer sebebini oluşturuyor. Bazı aileler çocuklarının, odalarını istedikleri şekilde tutmalarına izin verme konusunda rahatlar; fakat, bu sizin için önemliyse, çocuklarınızın odalarında bir görünüm düzeni elde etmek de mümkün. Çocuklarınıza, odalarını düzenleyip temizlemelerinde yardımcı olmak, çocukların bu işlem yoluyla birçok beceri kazanmalarından dolayı çabaya değebilir.
Bırakın gerçekten oda ona aitse çocuk bilmeli ve sahiplenmeli o odayı.
Küçük çocuklar söz konusu olduğunda, karışıklık onları aştığından, temizliği yapmak gerekir. Odanın ortasında oturun ve ‘’ Bunun nereye gittiğini merak ediyorum. Bana gösterir misin? ‘’ diyerek oyuncağı yerden kaldırın.
Annemin bana bu soruları sormadan eşyalarımı çöpe attığı günleri bilirim ben J
Örneğin çok severek aldığım yırtık kotumu kendisi beğenmediği için çöpe atmış. Bunu duyduğumda beynimden aşağı kaynar sular dökülmüştü. Şimdi gülerek anımsıyorum o anılarımı.
Neden problemin, dağınıklığın tek çocuklarda olduğunu düşünürsünüz?


Çocuklarınıza bir sürü oyuncak alıyorsanız, sizde problemin bir parçası olabilirsiniz. Ama bu kolayca düzeltilebilir. Bazılarını rafa kaldırmalarını ve sonra tekrar almalarını önerin. Çocuğunuza artık oynamadığı oyuncakları temizlemesini de önerebilir ve diğer çocukların oynaması için bir yardım organizasyonu sunabilirsiniz.
Benim annemin çöpe attığı eşyalarımla ufak bir butik açılabilirdi mesela J
Birde odalarını topladıkları zaman çocuklarına ödül veya rüşvet veren annelerde var günümüzde.
Bunu yapmayın lütfen!
Odalarıyla ilgilenmeleri aileye yardım etmeleri kendi işleridir ve bunu yapmak için ödüle ihtiyaçları yoktur.
Bazı ebeveynler dağınık odaları görmezlikten gelmeyi tercih ederler. Çocukların odalarını istedikleri gibi tutmalarına izin verirler, fakat ortak kullanılan odaları temiz tutmak için çözümler geliştirmeye onları da dâhil ederler.
Keşke bana bu şekilde davransalardı odamın dağınık olması dünyadaki en büyük sorun haline gelmeseydi.
Bırakın odalarının nasıl dekore edileceği ile ilgili olarak çocuklarınızın söz söyleme hakları olsun. Çocukların renk ve dekor konusunda farklı zevkleri vardır ve odalarının sizin değil onların olması önemlidir. Oyuncakları ve eşyaları için yeterli kutu ve rafları olduğundan emin olun.
Temizliğin ne olduğu düşüncesinde gerçekçi olun. Eğer çocuklar eşyalarını yatağın altına tıkıyor ve buruşuk çarşafların üzerine örtü çekiyorlarsa, bırakın öyle gitsin.
Anne ve babalar sizlere sesleniyorum!
Temiz bir oda öncelik verdiğiniz şeyler listenizde başlarda gelebilir ama çocuğunkinde çok aşağılarda yer alabilir. Eğer bu konuyu bir mücadele alanı haline getirmeyi seçerseniz, çocuğunuz sırf mücadeleyi kazanmak için odasını dağınık bırakmaya devam edebilir.
Bir çok ‘’ TİTİZ ’’ yetişkin, bir zamanlar ‘’ DÜZENSİZ ’’ çocuk olmuştur !!!
Arkadaşlarınızın, çocuklarınızın odalarına bakıp evi nasıl temizlediğinizi merak etmelerinden endişe etmeyin. Arkadaşlarınız sizin standartlarınızla çocuklarınızınki arasındaki farkı söyleyebilir.
Bence hayat dağınık da güzel bu yüzden kısacık bu hayat diliminde bırakın dağınık kalsın her şey…

DİP NOT: Ablama ve Anneme sevgilerimi gönderiyorum J

                                                            Sevgiler
                                             Mutlu Çocuk Öğrenir…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder