29 Haziran 2012 Cuma

4+4+4 EĞİTİM SİSTEMİMİZ



Türkiye’nin tek sorunu haline gelen yeni eğitim sistemimiz, çok eleştiri alsa da Türkiye’nin % 50 dilimlik kısmı bu eğitimi onaylıyor. Onaylamayan kısım ise başta biz eğitimciler, anne-babalar ve bazı pedagoglarımız.

Durum böyle olunca, herkes bu eğitimi onaylamak için parmağını kaldırmıyor. Son 5 ayda her gün çıkan yeni haberlerle, kimisi asılsız olmak üzere, ortadada her ağızdan çıkan asılsız haberler yerini alıyor.

Anne ve babalar biz eğitimciler kadar şaşkın.
Ne yapacağız öğretmenim?
Sizce bu çocuk ilköğretime hazır mı?

Ben bu durumu onaylamıyorum. Benim çocuğum kendisinden büyük çocuklarla aynı sınıfta yapamaz!

Bu düşüncelerden sonra, yine haberlerden duyduğumuz kadarıyla; zaten başında öğretmenlere söz hakkı verilmedi. İlköğretime hazır olmayan çocuklar için önce yaş grupları ay olarak değiştirildi. İlk 6 ay bir sınıfa son 6 ay bir sınıfa. Verilecek eğitim ise anaokulundan farksız olunacak denildi. Yani bu yaştaki çocuk oyuna henüz doymadığı için yine aynı şekilde oyun ile birlikte ilköğretime hazır olacaktı.

Eğitimi verecek öğretmen, belli aşamalardan geçtikten sonra müfredata uygun eğitimi, çocuklara verecek.

Her şey bir yana da kanunları çıkaran kişilerin, bu çocuklarında bir söz hakkı olduğunu düşünmemeleri beni çok üzdü. Kendi hayatları üzerinde en önemlisi de eğitim sisteminin bu kadar çabuk değişen bir ülkede olmalarıyla beraber, ileriki hayatlarının nasıl etkilendiğini düşünemediler.

Bir anda anaokulundan mezun oldu bu minicik bedenler.

Birde bunların yanında okula göndermeyen anne ve babalara yüklü miktarda para cezası, bu ceza ödenmez ise hapis cezasına kadar kanunların uygulanacağı kulağımıza geldi.

Sürekli asılsız çıkan haberleri dinledik bizlerde. Kulaktan dolma duyurularla hareket ettik.

Ortalık birbirine girdi, kavgalar çıktı.

 Çocuklar üzüldü. Kimisi arkadaşından ayrıldığı için kimisi de oyun oynayamayacağı için.

Özel okula gidecek çocuklar diğerlerinden daha şanslı. Çünkü yaş grupları ilk 6 ay ve son 6 ay şeklinde ayrılarak, farklı sınıflarda okuyacaklar. Gördükleri eğitim sıkıcı olmadan, oyun ile birlikte öğrenecekler.

Öğretmenleri de bu konuda iyi bir eğitim alarak, donanımlı bir şekilde sınıflarda olacak.

Sonuç olarak;

8 yıllık zorunlu eğitim kalktı, ‘’ 4+4+4 ‘’ şeklinde kademeli eğitim yerini aldı. Liseler 2012-2013 yılından itibaren zorunlu oldu.

Okula başlama yaşı, 7 değil 5 yaşını doldurmuş 6 yaşından gün almış çocuklar okula başlayacak.

Sonuçlar bu. Fakat Devlet Büyüklerimiz şunu unutuyorlar, MUTLU ÇOCUK HERZAMAN ÖĞRENİR. Peki, bu çocuklar bu şekilde mutlu olabilecekler mi?

Çocuk Haklarındaki birkaç madde ise diyor ki;

1-Devlet, hakların uygulanması konusunda çaba gösterirken başta anne baba olmak üzere çocuktan sorumlu olan kişilerin haklarına karşı saygılı olur.

2-Her çocuk, görüşlerini serbestçe ifade etme, kendisini ilgilendiren her konuda görüşlerinin dikkate alınmasını isteme hakkına sahiptir. Herkesin çocukları dinleme, onların fikirlerini öğrenme ve onlara saygı gösterme sorumluluğu vardır.

SEVGİLER
MUTLU ÇOCUK ÖĞRENİR






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder